En sjundedel

Kategori: Vardag

Det fanns en tid då jag tyckte söndagar var veckans värsta dag. Fre-lördag var över, och söndagen fanns bara till för att invänta måndagen. Jag hade alltid massor av sista minuten-skolgrejer kvar, och jag kunde inte se någon som helst mening med dagen.

Sedan upplyste en klok vän mig att en sjundedel av livet är söndagar (no shit liksom), men det fick mig att tänka om lite. Att vänta och gruva sig inför något (i detta fall måndagar, som aldrig ens är speciellt hemska) i en sjundedel av sitt liv, det är ju rent utav galet.

Nu för tiden ser jag charmen med dagen desto mer; jag älskar planering och förberedelser, och söndag är en planeringsdag. Veckans träning och plugg-scheman ska läggas upp, det ska handlas inför veckan och matlådor ska göras. Om det vill sig riktigt fint så hinns det även med lite småplock i hemmet och en långpromenad på landet.

Just nu är allt roligt småpyssel gjort för den här söndagen och det är dags att förbereda sig inför morgonens seminarium (vissa saker förändras bara inte). Hoppas ni har en bra söndagkväll!
Veckans matlådor = Bönbiffar m. spenat och wasabi, + matvete & sallad.
.

Kommentarer

  • felicia säger:

    mums de där såg gott ut.. lr hm de lät iaf gott =D haha!

    åå söndagar e min bästa dag:D

    2012-09-17 | 08:19:28
    Bloggadress: http://tkhl.wordpress.com

Kommentera inlägget här: