Ugnsbakad gröt

Kategori: Frukost


Äntligen en ugn! Äntligen baka bröd. Äntligen göra mandelsmör. Äntligen Hasselnötssmör.

Äntligen ugnsbakad gröt.

Vad och hur:
1 dl valfria gryn, jag blandade rågflingor, havregryn och fiberhavregryn
1 äggvita
Nästan 1 dl mjölk
1 msk kokosflingor
1/3 mosad banan
En näve blåbär
En gnutta kanel

Blanda blanda, och in i ugnen på 175 grader i ca 10-15 minuter, till den inte är geggig men inte heller en "kaka".
Toppa med vad du vill, jag hade keso, blåbär och mera kokos. Lördagslyx!

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Gud så läckert, det har jag aldrig sett! Ser supergott ut, jag som älskar gröt :)

    2012-10-15 | 14:04:42
    Bloggadress: http://engnuttasocker.blogg.se
  • Anonym säger:

    Svar: Tack sa mycket! Jag ska haffa sa manga mummsiga recept som jag kan och tipa och insperara med dom!

    Mmm din grot ser underbart mummsig ut :)!

    2012-10-18 | 13:18:45
  • Julia säger:

    Svar: Tack sa mycket! Jag ska haffa sa manga mummsiga recept som jag kan och forhoppningsvis ge insperation och tips!

    Mmm vilken god grot du har gjort har! Namnamnam :)

    2012-10-18 | 13:19:39
    Bloggadress: http://ibland.nu

Kommentera inlägget här: