Halvlek

Kategori: Träningsglädje

Om någon har missat det så är det första november idag, och således är det två månader kvar av året. Och man kan väl se det som att det är halvlek i höstprojektet, och en liten halvtidsutvärdering är på sin plats. Ledorden var ju bygga upp och lugna ner som ni kanske minns.

För att börja med bygga upp-delen, dvs, träningen, så går den helt okej, dock det finns ju alltid saker att jobba på.  Förstås. Men grundidén att jobba igenom hela kroppen varje vecka har följts med väldigt få undantag och det är ju bra. Mycket basövningar och ganska tungt, och det har jag trivts väldigt bra med. Fyra pass i veckan har också känts ganska lagomt, med lite promenader och småövningar för att stötta upp lite. Ingen stress att hinna med, utan det har kunnat tajmats in med övriga livet väldigt smidigt. Dock har jag än så länge inte lyckats ta mig på till simhallen och yogastudion på samma vecka, vilket irriterar mig något (mycket).

Lugna ner. Yogan är väl det enda sättet som jag aktivt försöker koppla av lite med just nu, vad hände med avslappningen? Mer sånt. Fler "lämna telefonen hemma"-promenader. Mer medveten andning. Mindre vardagsstess och mindre orolig sömn.

Kosten är det som det hänt lite med här på slutet. De senaste två-tre veckorna har jag ökat fettintaget ganska rejält, gått från fettsnålt till ganska fettrikt, (nyttiga fetter förstås). Och jag tror inte jag la märke till hur pass bra min kropp mådde av det innan jag den här veckan började slarva lite. Slarv som allra tydligast visade sig genom en onöjd mage och att eftermiddagsdippen kom som ett brev på posten.

Så, inför nästa halvlek tar jag med det positiva: Träningsglädjen, jakten på chinsen, promenaderna i friska luften, yogan och fettet (haha).

Och vi lämnar stess, press och några efterhängsna hjärnspöken kvar i oktober, er vill jag inte ha.


Kommentarer

  • Emmaeline säger:

    Det låter som en helt underbar inställning tycker jag! Lämna det gamla bakom sig och blicka framåt :)

    Sv;: Haha ajajaj, den va fasen lite värre än min felkryddning :P Hoppas den gick att rädda (eller åtminstone äta) i alla fall!

    2012-11-02 | 08:45:58
    Bloggadress: http://emmaeline.shapemeup.se

Kommentera inlägget här: