Pannkaka

Kategori: recept

Jag fick en efterlysning på fler middagstips, och självklart! Läser man den här bloggen kan man ju tro att jag inte gör annat än äter frukost, vilket vore en stor lögn. Idag åt jag till exempel lunch, som säkerligen också fungerar som middag. Och till frukost visserligen, men det är en annan sak.
Lunchen då. Pannkakor paleo-style. Utgick från ett recept från bodycomf, med lite justering.

Ett ägg, 2/3 dl kokosmjölk och ca 2/3 mandelmjöl. Jag hade inget färdigt mandelmjöl hemma så jag malade mitt egna och gjorde det på en typ en halv dl/en stor näve mandlar. Sen glömde jag förstås mäta upp hur mycket det faktiskt blev i mjöl-form, men något sånt på ett ungefär. Dustade i lite kanel och även lite salt (som jag förstått inte är speciellt paleo..busigt!). Stekte i omgångar, insåg att dom fick alldeles för mesig färg, och stekte igen.

Jag fick ut fyra stycken små pannkakor/stora plättar. Smakar inte speciellt mycket kokosmjölk, men desto mer mandel och de är lite crunchy i konsistensen (antar att det förvsinner om man kör på köpemjöl). Jag åt med blåbär, hade jag haft mandelsmör hemma hade säkert också fått åka med.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: