En tågresa senare

Kategori: 30 dagar

Karin drog igång en utmaning idag på 30 dagar för att kicka igång träningen och för att rota goda vanor. Väldigt bra initiativ tycker jag, och när AliceAugusta skapade något slags poängsystem var jag bara tvungen att hänga på. Vem älskar inte en poängjakt??

Efter mycket begrundande har jag satt ihop min egna tabell efter mina egna mål och förutsättningar;

Träning:

Att planka i över 3 min ger +3p
Planka i över 5 min ger +5p
Planka i över 6 min ger +10p

Att gå och simma (oavsett tid och längd): +10p
Gå på yogaklass: +10p
Dessa vill jag verkligen få in i träningen, och därför ger dom lite högre poäng.

Styrketräning: +5p
Powerwalk: +5p
De har jag inga problem med att komma iväg på, och behöver då inte samma 'poängmorot'

Långstretch: +5p
Avslappning: +10p


Kost

Köksexpriment: +5p
"Bra" måltid (frukost-lunch-middag)  +5

Småäta: -10
Äta efter kvällsmål: -10
Dricka lightdryck: -5

Kommentarer

  • Emma säger:

    Oj, vilken rolig grej :)
    Hade jag inte haft så mycket andra egna utmaningar och hålla koll på hade jag också hakat på =) Älskar utmaningar! Ger så mycket pepp och motivation. Heja dig iallafall!

    2012-09-24 | 22:14:58
    Bloggadress: http://semmla.shapemeup.se
  • josefin säger:

    Åh vad kul! Ska bli spännande att se hur det går för oss (:

    2012-09-25 | 10:44:05
    Bloggadress: http://www.aliceaugusta.se

Kommentera inlägget här: