Mitt gym och jag

Kategori: Träningsglädje

För ett par veckor sedan bestämde jag mig att det var dags att införskaffa ett gymkort - jag har klarat mig bra på hemmaträning men nu ville jag ha ett större utbud, lyfta tyngre och ha mer utrymme för variation. Det var dags hel enkelt. Så jag gick på jakt efter ett passande tillhåll, och blev snart tipsad om ett litet gym i närheten.

Generösa öppetider, bra läge och billigast tänkbara vann tillslut över mina tvivel, för jag kan villigt medge att dom fanns där; ett litet, skitigt källarrum med kalla betonggolv, spruckna speglar och med testosteron ingrodd i väggarna - ska lilla jag träna här? Alldeles ensam?
 
Men jag slog bort alla tvivel, köpte mig ett terminskort och nu har jag varit där ett par gånger och har så smått hunnit bo in mig. Än så länge har jag haft det helt för mig själv och kunnat blivit vän med maskiner och hantlar på tu man hand. Och jag har redan bli så kär i mitt lilla gym, tror vi kommer ha massa kul ihop.

Kommentarer

  • Emma säger:

    Vad härligt. Gillar din beskrivning av det. Nästan så att jag blir lite kär också. =) Hoppas det går bra för dig och att ni kommer överens, du o vikterna!

    2012-09-17 | 22:14:52
    Bloggadress: http://semmla.shapemeup.se

Kommentera inlägget här: