Spontanjogg

Kategori: Träningsglädje

När mörkret började göra sig påmind på riktigt bestämde jag mig för att det man inte har lyckats pressa in i huvudet i pluggväg mellan 8-19, ja det får man helt enkelt ta imorgon.

Istället hoppade jag i löparpjuxorna, drog toppluvan över öronen och tog mig ut på lite mållöst, spontant kvällsjogg. Lite drygt 6 km stannade mätaren på, och det kändes alldeles lagomt ikväll. Ingen stress eller krav på prestation, bara sätta ena foten framför den andra och känna lugnet spridas. Njuta av det oranga skenet från gatlycktorna, löven som prassla under fötterna och den klara höstluften i lungorna.
Slank förbi ica på väg hem; svettig löpning kräver en kvällssmoothie! Lite oklart om det verkligen var kombinationen banan och svartvinbär tillsammans med carobpulvret som verkligen var sådär tokgott att min mage jublade, eller om det bara var efter tränings-hungern som lurades. Försvann gjorde den på två röda iallafall!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: