Overnight oatmeal

Kategori: Frukost

Det var nog nästan ett år sedan jag försökte mig på davosgröt för första gången, och blev tämligen besviken. "Kall och degig" tyckte jag, och återgick till yoghurt och müsli som var standardfrukosten just då. Igårkväll bestämde jag mig dock för att det var dags för att ge den mytomspunna frukosten en andra chans.


Hur:
1 dl rågflingor
2 dl naturell lättyoghurt
1 msk psylliumfrön
en liten näve mandlar (10-12 st)
en större näve hallon

Jag blandade helt sonika ihop allt och ställde in i kylen över natten.Toppade med färska hallon och åt efter morgonens powerwalk, och det smakade riktigt bra. Men det gör förstås det mesta efter en svettig runda. Helt klart bättre betyg än förra gången, nästa gång ska jag prova att klippa i lite torkad frukt, tror jag blir smaskens!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: