1 september - välkommen höst!

Kategori: Vardag

September. Höst. Nystart.

Jag brukar försöka sätta upp lite mål/utmaningar lite då och då sådär, det förgyller vardagen lite att ha något uttalat att jobba med. Nu i sommar har hela familjen varit med i både armhävningsutmaningen och plankutmaningen (väldigt lyckade båda två). I augusti var det lugnare men nu när september är här och startskottet för hösten går tycker jag att det är dags att sätta upp lite nya mål att sträva efter;

- Stretchingen är som sagt något jag är väldigt dålig på och som jag vill lägga lite extra fokus på under en tid, för att få in vanan att alltid avsluta ett träningspass med en ordentlig stretch. Inte bara i all hast tämja ut vaderna mot bildäcket på väg hem.

- Ett uppehåll från lightdryck har jag laddat för mest hela sommaren (ovanor kan man ju inte bryta mitt under semestern tydligen). Det har helt enkelt blivit alldeles för många pepsimax-fikor i sommar. Det är dyrt, onödigt och jävligt ovärt att stoppa kroppen full av skit. En månads uppehåll och jag hoppas ovanan är borta.

- Fortsätta med regelbunden träning och planerade måltider, och hitta en bra rutin nu när skolan drar igång igen.

Tror bestämt det kommer bli en utomordentlig höst!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: